Brig PERU (KGH).
Indkøbt på strandigsauktion 1845. Solgt til KGH 1846. Udgik af aktiv fart 1905. Forsejlet til Holsteinsborg for anvendelse som kulhulk og pakhus. Ophugget 1927.
Havareret 1895, da forkerte søer slog ind over skibet og tog en del opstående med sig, skanseklædning revet af, og låringsfartøj måtte kappes. Bakken var væk og folkene måtte underbringes i telte af læsejlsspir og presenninger.
Brig PERU (KGH).
Indkøbt på strandigsauktion 1845. Solgt til KGH 1846. Udgik af aktiv fart 1905. Forsejlet til Holsteinsborg for anvendelse som kulhulk og pakhus. Ophugget 1927.
Havareret 1895, da forkerte søer slog ind over skibet og tog en del opstående med sig, skanseklædning revet af, og låringsfartøj måtte kappes. Bakken var væk og folkene måtte underbringes i telte af læsejlsspir og presenninger.
3 mastet bark HVIDBJØRNEN tilhørende KGH.
Forlist 1895-04-12 på rejse fra København til Julianehåb, drev i land ved Itivedliatsuak på grund af isskruning og ispres og blev vrag. Besætning og passagerer, i alt 21 personer, sprang i land på klipperne og blev reddet 3 uger senere.
Bugserbåd M/S HUGIN (I) af København under sejlads i hjemhavnen.
1 dæk - middelfyldig bov med udfaldende stævn - hækbygget med rund hæk
15.5.1965 A+R s.t. Firma Christiani &
Nielsen, Kbh - Fartøjet blev af havnevæsenets kran løftet ombord i M/S BERHARD JOHN og fragtet til Tobruk for anvendelse ved havnebygning.
Passager-og bugserbåd S/S ULLER af Randers fotograferet ved Gudenåen.
Mat. klink af jern, 1 dæk, 1 mast, bugserbåd og for persontransport, bugserbåd, isbryder, hækbygget, rundt spejl, lodret stævn. 25 pax under dæk, 175 pax på dæk